Mediaroom

DACHSER DIY-Logistics – din partner inden for gør-det-selv, byggemarked og havecenter

Vi leverer til omkring 18.000 byggemarkeder, havecentre og specialmarkeder samt til forbrugere i hele Europa hver dag.

Den bedste løsning til din DIY-logistik.

Vi giver vores kunder en konkurrencefordel ved at kombinere vores standardtjenester med specifikke logistik- og brancheløsninger. Vores DIY-team har mange års erfaring og skaber de bedste løsninger til din gør det selv-logistik. Vi har specialister i mange lande, som har tæt kontakt med lokale forhandlere og leverandører, og som står klar med rådgivning om mulighederne i forhold til leverandører og forhandlere.

Vores tjenester

  • Indkøb og distribution af dine produkter på verdensplan
  • Omfattende netværk af serviceydelser fra DACHSER European Logistics, DACHSER Air & Sea Logistics og DACHSER Contract Logistics
  • Integrerede fysiske og digitale logistikløsninger til handel og industri    
  • Transparente logistikprocesser i hele forsyningskæden, som styres via vores system eLogistics
  • Viden om forskellige lokale krav fra forhandlere
  • Løsninger til kontrolleret vareflow og information (logistik one-stop-shop-løsning)
  • Effektiv planlægning i forhold til lager og personale med optimerede processer for indkommende varer på distributionscentre og forhandlerplatforme
  • Vi samler godset, så der er færre rampekontakter hos leverandør og forhandler
  • Komplet merchandising til salgsstedet og tilbage igen
  • Levering til slutkunden med specialservice via targo on-site

DACHSER DIY-Logistics Pipeline – alle logistikservices i ét netværk

Du får en komplet branchespecifik løsning med DACHSER DIY-Logistics Pipeline. Servicemodulerne er en servicekæde – fra leverandør til salgssted og til forbrugeren – og styrer et konstant vareflow ud på markederne.

DACHSER DIY-Logistics Pipeline
DACHSER DIY-Logistics Pipeline

Indkøb – med lastbil, luftfragt og søfragt

International stykgodstransport og hellæs (FTL) med lastbil, og derudover konsolidering, direkte og charterservice, LCL/FCL med sø- og luftfragt ((link til ASL)) og systemer til at samle gods.

Lagerservice giver transparens og sikkerhed for dit gods

Du får standardiserede multi-user-lagre i DACHSERs netværk, som er styret af vores lagerstyringssoftware Mikado ((link)).  Du får standardiserede processer og it-systemer i skræddersyede warehousing-koncepter.

Value Added Services

Vi udfører forskellige Value Added Services (VAS), såsom kvalitetskontrol, ordreplukning, udstilling, emballering og prismærkning

Distribution – modificerede forretningsprocesser kræver innovative løsninger

Vi distribuerer varer til forhandlere og forbrugere i henhold til standarderne og behovene i Europas detailhandel. Det understøttes af vores it-systemer: eLogistics, ActiveReport og EDI.

Point of sale (POS) og lagerlogistik – få mere tid til dine kunder

Vi sørger for, at der altid er varer på salgsstedet samt transport af varer til forbrugeren. Vi har skabt et netværk af lagerlogistikpartnere i Europa. Vi har valgt at gå lidt længere for dig ved at inkludere installation, kampagner og placering eller håndtering af returvarer og gentagne ordrer.

B2C-Logistics

Hvis du har brug for det, sørger vi for direkte indkøb fra leverandører til forbrugere på vegne af detailhandlere. I enkelte tilfælde er det også muligt at få leveret og monteret varen direkte til brugsstedet efter aftale.

Kontakt Lasse Christiansen DACHSER DIY-Logistics