Anbefalede artikler

Nyheder 09/17/2020
"Enhver krise byder også på muligheder"

Coronapandemien har ramt luftfragtindustrien hårdt – og har måske forandret den for altid. I dette interview fortæller Timo Stroh, som er Head of Global Air Freight hos DACHSER Air & Sea Logistics, om den aktuelle situation på markedet for luftfragt, fleksible løsninger i krisen, og han giver et forsigtigt optimistisk syn på fremtiden.

Læs
Pressemeddelelser 09/15/2020
Ny Country Manager for Air & Sea Logistics Denmark

Birger Tejls (49) er tiltrådt som Country Manager for DACHSER Denmarks kontor for Air & Sea Logistics i Hvidovre, hvor han skal være med til at styrke DACHSERs position på det danske marked for sø- og luftfragt.

Læs
Markedsinformation 09/01/2020
Brexit: Hvad skal du vide?

Vi vil gerne holde dig informeret om den aktuelle udvikling i forbindelse med Storbritanniens udtræden af EU, da det kan få betydning for din virksomhed.

Læs
Nyheder 08/25/2020
DACHSER indleder ugentlige charterflyvninger til USA

Siden udgangen af juli har DACHSER Air & Sea Logistics drevet ruten Frankfurt-Chicago som en del af sit udvidede premium-charterprogram. Fremover vil DACHSER gennemføre den transatlantiske tur-retur-flyvning hver weekend. For kunderne giver det fordele som faste transittider og bedre muligheder for at planlægge kapacitet og priser.

Læs

DACHSER Danmark

Nyheder 09/21/2020
Nyt DACHSER magazine på gaden nu!

Sammen kommer vi igennem krisen – hvordan DACHSER skaber endnu tættere bånd til vores kunder og samarbejdspartnere.

Læs
Nyheder 08/31/2020
Har du læst vores seneste nyhedsbrev?

I vores seneste nyhedsbrev får du blandt andet nyheden om vores årsregnskaber for 2019, hvor vi fortsætter den positive kurve, DACHSER Nordic har befundet sig på de seneste mange år. Vi har også fokus på virksomhedskultur og værdier – den lim, der binder organisationen sammen.

Læs
2
Nyheder 08/17/2020
Flasket op med værdier

Virksomhedskultur er den lim, der binder organisationen sammen. Det er værdier, normer og adfærd, som går op i en højere enhed, skaber retning og viser vejen. Det kræver til gengæld, at kulturen kan opleves, at den kan mærkes helt inde i de inderste tandhjul af virksomhedsmaskinen. Vi har talt med Andreas Pedersen, der er flasket op med DACHSERs værdier i sit professionelle liv.

Læs
Markedsinformation 08/11/2020
Seneste nyt om den generelle situation i transportsektoren

Her i andet halvår er coronapandemien stadig det dominerende emne i medierne. Mens der i begyndelsen af pandemien næsten dagligt blev offentliggjort ny viden om COVID-19, og også vi delte mange nyheder om transportrestriktioner i både Europa, Amerika og APAC, er der nu indtrådt noget i retning af en "ny normalitet".

I øjeblikket er der ikke længere nogen generelle restriktioner i forhold til lande eller kunder. Vi vil derfor opfordre vores kunder til at indhente specifikke informationer fra deres varemodtagere om eventuelle individuelle restriktioner som for eksempel ændrede åbningstider med videre. Vi følger udviklingen i coronapandemien nøje og informerer hurtigst muligt om enhver udvikling. Du kan altid holde øje med vores hjemmeside, hvis du har brug for at få information om eventuelle transportrestriktioner.

Som altid er du velkommen til at kontakte din lokale kontaktperson hos DACHSER, såfremt du har spørgsmål vedrørende dine sendinger.

Læs
Markedsinformation 07/24/2020
DACHSER styrker sin interlocking i Frankfurt lufthavn

Den 1. juli 2020 styrkede DACHSER netværksintegrationen mellem forretningsområderne Air & Sea Logistics og European Logistics i Frankfurt lufthavn, hvor logistikudbyderen nu samler importtrafik til Tyskland og andre europæiske lande, der ankommer som luftfragt.

Når luftfragten ankommer til Frankfurt lufthavn, føres den via luftfragtlageret direkte over i DACHSERs European Logistics-netværk, som har et afdelingskontor i lufthavnen. Takket være muligheden for levering til hele Europa fra Frankfurt via netværket kan DACHSER tilbyde sine kunder en ensartet og pålidelig løsning fra afsendelsesstedet i udlandet til destinationen i Europa. Det er nu også muligt at tilbyde kunderne overvågning af deres forsendelser fra afsendelse til levering via eLogistics.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte din personlige kontaktperson i den relevante DACHSER-afdeling.

Læs
Nyheder 07/17/2020
"Fidusen er at etablere robuste forsyningskæder"

Hvad kan vi lære af den aktuelle krise? DACHSERs CEO, Bernhard Simon, deler sit syn på fremtiden for globale varestrømme.

Læs
Markedsinformation 07/17/2020
eLogistics – hurtig og praktisk adgang til information om processerne i jeres forsyningskæde

Når analoge processer møder den digitale verden – det er intelligent logistik.

Læs
Markedsinformation 07/17/2020
EDI – dataudvekslingsplatform til hurtig og sikker behandling af massedata

Når analoge processer møder en digital verden – det er intelligent logistik.

Læs
5+
Nyheder 07/15/2020
Mulighed for en bedre fremtid

Logistikudbyderen DACHSER har slået sig sammen med børnehjælpsorganisationen terre des hommes for at samarbejde om projekter i blandt andet Brasilien. Der er fokus rettet mod et delprojekt, der hedder "Børns rettigheder skaber fremtiden", som siden 2015 har leveret positive resultater på børnerettighedscentret CEDECA i Limeira. Det er en by plaget af problemer, som ligger i delstaten São Paulo i nærheden af storbyområdet Campinas, der har flere millioner indbyggere.

Læs
3
Nyheder 07/09/2020
Alternative transportkoncepter – hvad er næste skridt?

Hvor er fremtidens transport på vej hen? Er elmotorer ved at skubbe diesel af banen? Eller vil helt andre energikilder komme i spil? Hos DACHSER er logistikspecialister på tværs af divisionerne i fuld gang med at undersøge alternative køretøjsteknologier, og hvordan de kan anvendes i praksis i logistiknetværket.

Læs
Vis mere

DACHSER Corporate

Nyheder 09/21/2020
The new DACHSER magazine is here!

Getting through the crisis together – How DACHSER is forging even closer ties to its customers and partners.

Læs
Nyheder 09/10/2020
DACHSER expands charter program between Europe and Asia

As of the start of September, the premium charter program of DACHSER Air & Sea Logistics now includes the Hong Kong–Frankfurt route. DACHSER European Logistics then distributes the goods from Frankfurt throughout Europe via its overland transport network. Fixed transit times, reliable planning, and high quality standards are hallmarks of the integrated transport solution.

Læs
Pressemeddelelser 09/10/2020
DACHSER Rheine expands capacity

Construction is underway close to the company's site on a new distribution center, which will go into operation in October 2020. The heart of the facility on Sandkampstrasse is a 20,800 m2 logistics terminal with 26 loading gates for trucks and up to 36,800 pallet spaces. In addition, there is some 1,200 m2 of office space.

Læs
Pressemeddelelser 09/08/2020
DACHSER continues its commitment to training

At the start of the 2020 training year, 600 trainees and 25 students across Germany took the first step on their career paths at DACHSER. The logistics provider is thus sending a deliberate signal in uncertain times: it is investing in its people, who keep DACHSER’s resilient and efficient network running and, in turn, global supply chains.

Læs
Gå til

Mest læste

Markedsinformation 10/22/2019
Nye Incoterms 2020

En ny version af Incoterms med en række ændringer træder i kraft den 1. januar 2020. De leveringsbetingelser, der er udstedt af Det Internationale Handelskammer, regulerer de vigtigste forpligtelser for køber og sælger inden for international handel, såsom overførsel af varer til køber, transportomkostninger, ansvar for tab af og skader på varer og omkostninger til forsikringer.

Med tilpasningen af Incoterms 2020 til den nuværende globale handelspraksis er den nye version nu helt tidssvarende og praksisnær. Formålet med revisionen har været at gøre Incoterms-klausulerne mere brugervenlige. For eksempel er præsentationen af dem blevet revideret, så det bliver lettere for brugerne at vælge den relevante klausul. Desuden er rækkefølgen af klausulerne blevet ændret, og der er blevet tilføjet reviderede brugervejledninger til hver klausul.

Med hensyn til indhold er der foretaget væsentlige ændringer af Incoterms 2010, herunder især følgende:

  • Forskellige dækningsniveauer i CIF og CIP: Som tidligere er sælger stadig forpligtet i henhold til Incoterms 2020 til at tegne transportforsikring for egen regning i klausulerne CIF (Cost, Insurance and Freight) og CIP (Carriage and Insurance Paid). I modsætning til Incoterms 2010 giver de to klausuler dog nu forskellige minimumsdækninger. Den minimumsdækning, der skal overholdes, når CIF-klausulen er aftalt, forbliver uændret. Den transportforsikring, der skal tegnes af sælger, skal fortsat mindst svare til dækningen i henhold til (C)-klausulerne i Institute Cargo Clauses eller lignende klausuler (forsikring af angivne risici). Hvis CIP-klausulen er aftalt, skal sælger nu sørge for forsikringsdækning i henhold til (A)-klausulerne i Institute Cargo Clauses (all-risk-forsikring). Både CIF-klausulen og CIP-klausulen giver aftalens parter mulighed for at aftale en forsikringsdækning, der afviger fra dette.
  • Inkludering af sikkerhedsrelaterede krav: Sikkerhedsrelaterede krav til transport af varer er nu inkluderet i A 4- og A 7-reglerne i hver enkelt Incoterms 2020-klausul. Som med de andre Incoterms-klausuler skal det bemærkes, at Incoterms-klausulerne kun gælder direkte over for salgsaftalens parter og ikke befordringskontrakten.
  • Incoterms 2020 indeholder regler for transport med ens egne transportmidler i FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) og Delivered Duty Paid (DDP).
  • For varer, der sælges i henhold til FCA-klausulen (Free Carrier) og er beregnet til søtransport (f.eks. varer i containere), indeholder FCA fremover en ny mulighed. Køber og sælger kan aftale, at køber skal bede sit fragtselskab om at udstede et ombordkonnossement til sælger, efter at varerne er blevet lastet. Samtidig er sælger forpligtet til at udlevere dette ombordkonnossement til køber. Dette sker typisk gennem de medvirkende banker.
  • Omdøbning af DAT til DPU (Delivered at Place Unloaded). I henhold til DAT-klausulen i Incoterms 2010 havde sælger leveret varerne, så snart de blev læsset af transportmidlet på en ’terminal’. Men ifølge anvendelsesretningslinjerne for Incoterms 2010 skulle udtrykket ’terminal’ ikke forstås ud fra et teknisk synspunkt, men betød ethvert aflæsningssted. Dette er der blevet taget højde for i Incoterms 2020 ved at omdøbe den tidligere DAT-klausul til DPU (Delivered at Place Unloaded) for at sikre overskueligheden. Det betyder, at alle (aftalte) steder i fremtiden kan være bestemmelsesstedet.

Incoterms gælder mellem parterne i en (national eller international) salgsaftale og dækker – men er ikke begrænset til – særlige rettigheder og forpligtelser inden for kontraktforholdet. Da der på denne måde sikres en ensartet definition, vil man kunne undgå efterfølgende fortolkningsproblemer eller uoverensstemmelser mellem salgsaftalens parter. Det skal bemærkes, at Incoterms på grund af ligheden med GT&C-bestemmelser ikke udgør lovbestemmelser og dermed kun bliver juridisk bindende, hvis de er blevet aftalt mellem salgsaftalens parter i form af en henvisning hertil (for Incoterms 2020 er dette også muligt før den 1. januar 2020). Uanset dette vil modstridende lovbestemmelser i den enkelte sag stadig gå forud for en Incoterms-klausul.

Incoterms er blevet revideret af 500 eksperter fra mere end 40 lande.Klausulerne anerkendes over hele verden og bruges på mere end 30 forskellige sprog.

Læs
Pressemeddelelser 11/05/2018
DACHSER Norway AS får ny Branch Manager

Den 1. januar 2019 tiltræder Armend Krasniqi (33) stillingen som Branch Manager European Logistics for DACHSER Norway AS.

Læs
Pressemeddelelser 04/02/2019
DACHSER satser på bæredygtig vækst

2018 blev endnu et år med betydelig vækst for DACHSER. Logistikudbyderens konsoliderede nettoomsætning er vokset med 5,5 procent til 5,57 mia. euro. Ligesom året før steg antallet af forsendelser, denne gang med 2,5 procent til 83,7 millioner, mens tonnagen voksede med 3,0 procent til 41,3 millioner tons. Og med i alt 30.609 ansatte, en forøgelse på 1.511 medarbejdere siden sidste år, har også DACHSERs arbejdsstyrke nået et rekordhøjt niveau.

Læs
Pressemeddelelser 04/04/2019
Fra elev til fuldtidssælger

DACHSER Denmark har uddannet sin første administrationselev. Lasse Christiansen har de sidste to år været administrationselev i salgsafdelingen i Hvidovre. Med udgangen af februar 2019 færdiggjorde han sin elevtid, og han skal nu være ny Junior Sales Executive European Logistics i Hvidovre.

Læs
2
Nyheder 05/08/2019
Bong og DACHSER: Optimering af varestrømmen

De sidste mange år har den svenske virksomhed Bong udvidet sine markeder og er nu en af de førende leverandører af specialemballage og konvolutter. Løsninger til distribution og emballering af information er, hvad Bong er bedst til, og nu udvikler virksomheden sin indsats i Norden.

Læs
Pressemeddelelser 01/15/2019
DACHSER Sweden underskriver aftale med Volvo Cars

Et af de mest velkendte og respekterede bilmærker i verden er ny kunde hos DACHSER. Fremover vil to specialbyggede megatrailers fragte reservedele fra Volvo Cars i Torslanda uden for Göteborg til DACHSER Sweden AB’s filial i Göteborg.

Læs
Pressemeddelelser 10/02/2018
DACHSER runder 30.000 ansatte

Pr. 1. september har logistikudbyderen DACHSER flere medarbejdere end nogensinde: Det familieejede selskab beskæftiger i alt 30.500 medarbejdere rundtomkring i verden.

Læs
Nyheder 04/02/2019
DACHSER-prisen 2018

Onsdag den 5. september 2018 var det igen tid til det årlige Supply Chain Leaders Forum (SCLF), der fandt sted på Copenhagen Business School (CBS) i København. Temaet i år var ”Smart Chain Management”, og DACHSER-prisen 2018 skulle tildeles en heldig vinder.

Læs
Pressemeddelelser 06/18/2019
Ny resultatrekord for DACHSER Nordic

Årsrapporten 2018 for DACHSERs nordiske koncern viser en omsætning på 1,2 milliarder kroner og et resultat før skat på 47,4 millioner – hvilket svarer til en stigning på 48 procent. Størst har væksten været for det svenske datterselskab, hvor resultatet før skat er firdoblet fra 3,1 millioner i 2017 til 12,6 millioner i 2018.

Læs
Nyheder 08/27/2019
Har du tilmeldt dig vores tilfredshedsundersøgelse?

Hvordan bliver man bedre til sit arbejde? Det gør man, hvis man får feedback. Husk at give dit besyv med.

Læs