Karriere Mediaroom

eLogistics: Din online logistikportal

eLogistics giver dig adgang til alle data, en direkte forbindelse til vores transport- og lagerstyringssystemer, hvor du nemt og hurtigt får information om alle processer i hele forsyningskæden.  Der er flere funktioner til håndtering, kontrol og gennemsigtighed. Du kan beregne fragtgebyrer, lægge transportordrer, tracke processer på lageret, finde de rigtige produkter til dit logistikbehov eller tracke din forsendelse i realtid. Vi giver dig maksimal transparens med vores løbende stregkodescanning i hele forsyningskæden.

Fordele ved eLogistics

  • Fuld transparens i hele logistikkæden
  • Du sparer tid, penge og ressourcer
  • Brugervenlig og har alle de oplysninger, du har brug for
  • Systemet kan skræddersys til dig

Diese Funktionen stehen Ihnen in eLogistics zur Verfügung

1. productpilot: Fører dig til det rette produkt

Med productpilot er det nemt at vælge det rigtige produkt. Du kan hurtigt fastlægge den optimale transittid for dine transporter inden for Europa. Når du har tilføjet land og postnummer, kan du se, hvilke entargo-produkter og vivengo-produkter der passer bedst til dine behov.

2. freightquotation: Hold styr på alle fragtomkostninger

Med freightquotation kan du hurtigt se dine fragtpriser. freightquotation er det perfekte værktøj for hurtig prisinformation uden intern eller ekstern forespørgsel – og den tager højde for dine prisaftaler med DACHSER. Når du har fået et overblik over priserne, kan du overføre din forespørgsel direkte til transportorder, så du kan oprette din ordre med det samme.

3. transportorder: Læg dine ordrer med et enkelt klik

Du kan håndtere din ordrestyring online med transportorder. Systemet kan skræddersys til dine behov. På den måde kan du spare tid med forudindstillinger og automatisk import af ordredata. Med en integreret adressestyring er det nemt at holde styr på dine adresser. I din adressestyring kan du importere adresser fra dit ERP-system. Med forbindelsen til Domino er det også muligt at uploade dokumenter, registrere oplysninger om farligt gods, sende fremtidige ordrer og bruge dine egne NVE'er.

4. shipmentpointer: Giver dig information om den seneste status for din forsendelse

Med shipmentpointer kan du nemt se status for din forsendelse til enhver tid – uanset om du bruger NVE/SSCC, HAWB & HB/L, følgeseddel-, ordre- eller sendingsnummer: Shipmentpointer-appen findes til iPhone, Blackberry og Android for mobil Tracking & Tracing. Her kan du oprette et sporingslink for hver sending, så du altid kan se den aktuelle status. Du kan også videresende dette link til dine kunder eller partnere.

5. shipmentcontrol: Få overblik over alle forsendelser

Med shipmentcontrol kan du nemt tracke dine forsendelser online – helt ned på pakkeniveau. Al information om levering overføres straks fra chaufførens computer til centralsystemet. Find navn på modtager, se underskrift og tidspunkt for levering og følg eventuelle afvigelser – alt sammen i realtid. Derudover får du adgang til DACHSERs digitale arkivsystem, hvor vi gemmer forsendelsesrelateret fotodokumentation. Her kan du oprette et sporingslink for hver sending, så du altid kan se den aktuelle status. Du kan også videresende dette link til dine kunder eller partnere. shipmentcontrol tilbyder Track & Trace – ikke kun til distributionslogistik (shipmentcontrol send), men også til indkøbslogistik (shipmentcontrol collect). Du kan skifte mellem vinduer med et enkelt klik og spore.

6. warehousecontrol: Dit vindue til lageret

Med warehousecontrol kan du tracke processen i distributionscentrene ned til mindste detalje – fra ordreplukning til tracking af partier. På den måde kan du tjekke annulleringer og lagerbeholdning. Med shipmentcontrol kan du kan overvåge hele forsendelsesprocessen frem til levering af varern

7. deliveryorder: Få dine varer ud af lagret

Med deliveryorder opbevarer vi dine varer på vores lager, klar til levering. Tilpas deliveryorder efter dine behov. Du kan selv definere, hvilke indstillinger der er relevante for dig, og du kan vise eller skjule individuelle funktioner.

8. ordermonitor: Få styr på dine ordrer

Med ordermonitor kan du se og overvåge dine ordrer fra leverandører i hele verden. Alle de vigtigste informationer er struktureret og grupperet. ordermonitor er et uundværligt værktøj til overvågning af din forsyningskæde: Den har avancerede søgefunktioner, aktive meddelelser, dokumentoverførsel og meget mere. En anden fordel: Du kan selv konfigurere appen, så den passer til dine behov.

9. invoicecenter: Online fakturahåndtering

Se alle detaljerede data for din forsendelse online via vores invoicecenter. Data er tilgængelige som PDF-, Excel- og CSV-filer. Alternativt kan disse data også overføres via vores EDI-center. Det sparer tid og kræfter. Med vores partifaktura vil du kun modtage et enkelt ark papir med posten. Her får du en oversigt over alle informationer – fra information om en specifik regnskabsperiode til data, der skal bruges til skattefradrag.

10. palletpoolaccount: Din digitale pallekonto

Med palletpoolaccount kan du håndtere alt dit læsseudstyr, som kræver sporing, for eksempel europaller og stilladser. Særligt: Hvis DACHSER tager imod redskaber til læsning, vil de blive krediteret til din palletpoolaccount – og tilsvarende debiteret ved returnering. Du kan til enhver tid downloade dine data i Excel- eller PDF-format.