Alternativ rute til jernbanetransport

For fortsat at kunne tilbyde en jernbaneforbindelse mellem Kina og Europa udvider DACHSER nu sin Rail Services-portefølje med lanceringen af en togforbindelse mellem Xi’an og Budapest. Det sker med øjeblikkelig virkning og med afgang to gange om ugen ad den såkaldte ”Middle Corridor”.

DACHSER lancerer en togforbindelse med to ugentlige afgange mellem Xi’an og Budapest.

På grund af krigen i Ukraine måtte DACHSER indstille sine jernbaneforbindelser ad to ruter, da det blev umuligt at køre gennem Rusland og Belarus.

For fortsat at kunne tilbyde sine kunder kapacitet på jernbaneruten gennem Centralasien etablerer logistikudbyderen nu en jernbaneforbindelse ad den rute, der er kendt som ”Middle Corridor”. Togene starter i Kina og kører derfra først gennem Kasakhstan og Aserbajdsjan, hvorefter de krydser Det Kaspiske Hav og Sortehavet med skib til Rumænien, før de ankommer til Budapest i Ungarn. Derfra transporteres containerne med tog til andre terminaler længere inde i landet som Wien, München og Ludwigshafen. Det tager togene mellem 45 og 55 dage at køre fra terminalen i Kina, hvor turen starter, til destinationsterminalen.

Pålideligt alternativ

"Med denne rute kan vi erstatte jernbaneforbindelserne langs den nye silkevej, som går gennem Rusland og Belarus, og fortsat tilbyde vores kunder en pålidelig og miljøvenlig multimodal service," forklarer Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA hos DACHSER. Især i disse udfordrende tider, hvor virksomheder stadig kæmper med kapacitetsflaskehalse, er transport med jernbane et velkomment alternativ til sø- og luftfragt.

Der kører tog to gange om ugen fra Xi'an i Kina til Europa. Containerne overvåges døgnet rundt via GPS og kan leveres til alle indlandsterminaler i Europa.    

Kontakt Alexandra Hartung Communications Manager Nordic